Educația financiară, abilitatea oamenilor de a înțelege oportunitățile, dar și riscurile unor investiții personale, nu a fost nicicând mai evident necesară ca în ultimii ani. Profesiile din lumea modernă presupun o varietate de cunoștințe despre finanțe, bani, investiții, oportunități.

Potrivit OECD, educația financiară este procesul prin care, în baza informării, a instrucției sau a consilierii acordate în mod obiectiv, consumatorii își dezvoltă deprinderile și gradul de încredere astfel încât să conștientizeze riscurile și oportunitățile de ordin financiar. În plus, arată OECD, aceștia își îmbunătățesc capacitatea de a înțelege produsele financiare, inclusiv riscurile asociate acestora, de a face alegeri în cunoștință de cauză, de a ști unde să se adreseze pentru sprijin, de a întreprinde orice alte acțiuni, în mod eficient, cu scopul de a obține bunăstare, echilibru și protecție financiară.

În România, educația financiară este la un nivel foarte scăzut. De exemplu, conform unui studiu Standard & Poor’s publicat în anul 2014, gradul de educație financiară în România este la cel mai scăzut nivel din Uniunea Europeană. Astfel, România a obținut un scor de 22% vs 52% media Uniunii Europene vs 71% în Danemarca și Suedia. Germania a obținut un scor de 66%, iar Marea Britanie, de 67%.

La începutul lunii septembrie, CFA Society România a lansat inițiativa Generația I – Generația Independența, prin care dorește ca, împreună cu partenerii programului, să ofere resurse de educație financiară către public.

Citește mai multe pe http://bit.ly/33Q1v9s